Wczytuję dane...
Regulamin

O nas

  1. FHU OKNOPLAZA Przemysław Chwil („my”, „nas”, „nasz”) oferuje swoje produkty za
    pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się w
    domenie lagerta.com.pl („Sklep”).
  2. .Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez (klientów przeglądających
    zawartość Sklepu lub składających zamówienia w naszym Sklepie, składania
    zamówień na oferowane przez nas produkty oraz warunki ich dostawy lub ich
    reklamowania. Możesz pobrać treść Regulaminu w formacie PDF klikając tutaj.
    W celu otwarcia pliku PDF potrzebujesz bezpłatnego programu Adobe Reader
    (dostępnego na stronie www.adobe.pl) lub innego, podobnego programu, który
    otwiera pliki w formacie PDF. Treść Regulaminu możesz również pobrać lub
    wydrukować korzystając ze zwykłych funkcji swojej przeglądarki internetowej.
  3. Jeżeli chcesz się z nami skontaktować możesz to uczynić:
    - telefonicznie pod numerem: 510807609
    - poprzez e-mail: a.chwil@okna.com.pl

    Poniżej znajdziesz pełne dane adresowe oraz rejestrowe naszej firmy:
    FHU OKNOPLAZA Przemysław Chwil
    84-242 Kębłowo Wiejska 3
    NIP: 588 198 7574

  4. Składając zamówienie i/lub zakładając konto w naszym Sklepie konieczne jest
    akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności (której treść
    możesz sprawdzić tutaj). Zapoznaj się z ich treścią i w przypadku gdy nie
    akceptujesz Regulaminu lub Polityki Prywatności. nie dokonuj zakupu naszych
    produktów w Sklepie.
  5. Obecna wersja regulaminu: 1/2023 z dnia 01 stycznia 2023 roku.
  6.  Ze sklepu mogą korzystać osoby, będące zarówno konsumentami, jak i
    przedsiębiorcy. Konsument to osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą
    czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową lub osoba fizyczna prowadząca zawierająca umowę bezpośrednio
    związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
    posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
    przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
    na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej. Natomiast przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub
    jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje
    zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
    zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
    działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawane przez nas produkty

  1. W naszym sklepie oferujemy zarówno produkty nowe jak i używane. Informacja
    o tym, że produkt jest używany zawarta jest w jego opisie. Znajdziesz tam również
    ewentualne uwagi dotyczącego jego stanu.
  2. Wszystkie produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu są nowe oraz wolne od
    wad.

Założenie konta w Sklepie

  1. Nabycie oferowanych przez nas produktów wymaga założenia konta w Sklepie
    albo podania danych osobowych oraz danych dot. adresu dostawy przy zakupie
    danego produktu. Założenie konta skraca jednak proces zamawiania a ponadto
    wyłącza konieczność każdorazowego podawania danych przy składaniu
    kolejnego zamówienia.
  2. Założenie konta jest bezpłatne i wymaga podania adresu e-mail oraz
    ustanowienia hasła do konta. Zakładając konto zobowiązujesz się dostarczyć
    pełne i aktualne informacje o sobie.
  3. Jeżeli jesteś jest konsumentem, wówczas przysługuje Tobie prawo odstąpienia
    od umowy o założenie konta, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia
    jego założenia. Stosowne oświadczenie możesz wysłać drogą za pośrednictwem
    poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 rozdziału "O nas".
  4. Nie możesz przenieść uprawnień do swojego konta utworzonego w Sklepie na
    nikogo innego oraz zezwalać nikomu innemu na korzystanie z niego. Powinieneś
    chronić bezpieczeństwo swojego konta oraz zabezpieczającego je hasła, nie
    powinieneś udostępniać nikomu hasła do konta w Sklepie.
  5. Bez uszczerbku dla prawa odstąpienia, o którym mowa w ust. 3 masz możliwość
    w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu
    jakichkolwiek opłat usunąć konto poprzez samodzielne jego usunięcie w opcjach
    konta lub wysłanie stosownego żądania do nas w szczególności za
    pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3
    rozdziału "O nas".
  6. Możesz zarejestrować się w naszym Sklepie oraz nabywać oferowane produkty
    jeżeli posiadasz pełną zdolność do czynności prawnych (jesteś pełnoletni). Jeżeli
    jesteś osobą nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, możesz
    nabywać produkty dopiero po uprzednim uzyskaniu zgody rodzica, opiekuna lub
    przedstawiciela ustawowego.
  7. Jeżeli działasz w imieniu organizacji, osoby prawnej lub innego podmiotu,
    powinieneś być uprawniony do korzystania ze Sklepu oraz do działania w ich
    imieniu.
  8. Konto w Sklepie umożliwia w szczególności:
    a. dokonanie zakupów produktów;
    b. wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie swoich danych, w tym adresów
    dostawy, numerów kontaktowych oraz danych do faktury, oraz
    preferowanej formę płatności;
    c. przeglądanie historii zakupów złożonych w Sklepie.

Realizacja zamówień

  1. Termin realizacji zamówienia następuje w ciągu 24h.

Składanie zamówień

  1. Kliknięcie przycisku "Potwierdź" powoduje złożenie
    wiążącego zamówienia na produkty znajdujące się w koszyku. Złożenie
    zamówienia potwierdzamy drogą mailową bezpośrednio po jego dokonaniu przez
    Ciebie w Sklepie. Potwierdzenie zawiera co najmniej nasze oświadczenia o
    otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
    zawarcia umowy. Z chwilą otrzymania przez Ciebie powyższej wiadomości e-mail
    między nami zostaje zawarta umowa sprzedaży.
  2. Jeżeli nie będziemy w stanie zrealizować zamówienia, np. z uwagi na wyczerpanie
    produktów, powiadomimy Cię o tym drogą e-mail oraz niezwłocznie, zwrócimy
    uiszczoną przez Ciebie cenę. Jeżeli taka będzie Twoja wola, możemy także
    zmienić zamówienie, dostarczając Ci inny, wybrany przez Ciebie produkt i
    dokonując stosownych rozliczeń w zakresie różnicy cenowej. Zamówione
    produkty wysyłamy po opłaceniu pełnej ich ceny.
  3. Zamówienia realizujemy na terenie Polski/na terenie Wybranych krajów Unii
    Europejskiej - dostępność dostawy na dane terytorium możesz każdorazowo
    sprawdzić w opcjach dostawy na stronie Sklepu.
  4. Zamówione produkty będą dostarczane do Ciebie za pośrednictwem dostawcy
    na adres wskazany w formularzu zamówienia. W przypadku podania terminu
    dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od
    poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Obowiązują Cię ceny oferowane w chwili złożenia zamówienia. Wszystkie
    podawane przez nas ceny produktów są cenami brutto zawierającymi podatek
    VAT. Do chwili pełnej zapłaty ceny sprzedaży, produkt pozostaje naszą
    własnością. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Ciebie składa się
    cena za produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i
    usługi pocztowe), o której jesteś informowany na stronach Sklepu w trakcie
    składania zamówienia.
  6. Sklep nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny w oparciu o
    zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
  7. Składając zamówienie będziesz mógł wybrać jedną z oferowanych przez nas opcji
    dostawy. Zostaniesz również poinformowany o jej koszcie przed złożeniem
    zamówienia.
  8. W naszym Sklepie oferujemy, następujące rodzaje
    płatności:
    Płacę online Przelewy24,
    Przelew na konto bankowe (Alior Bank Spółka Akcyjna 55249000050000450096312531 ),
    Za pobraniem,
    Tpay,
    PayU płatność kartą
  9. Szczegółowe informacje akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie
    Sklepu.
  10. Wszelkie zwroty płatności wykonywane są automatycznie na konto używane
    przez Ciebie do dokonania zapłaty za zamówiony produkt. W przypadku zapłaty
    przelewem internetowym płatności zostaną zwrócone na konto, z którego
    dokonano przelewu.
  11. Zobacz naszą politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji na temat
    bezpieczeństwa karty kredytowej.
  12. Faktura dotycząca nabytych produktów Sklepie jest przesyłana wraz z
    produktem, albo za Twoją zgodą w formie elektronicznej na podany adres e-mail.
    W celu otrzymania faktury VAT powinieneś zadeklarować, że produkt jest
    nabywany przez Ciebie jako przedsiębiorcy w momencie składania zamówienia.
    Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego
    pola w formularzu zamówienia, przed złożeniem zamówienia oraz podania
    danych do faktury.
  13. Na stronie Sklepu masz możliwość wystawienia opinii za zakupiony produkt,
    jednak nie weryfikujemy rzetelności i prawdziwości wystawionych opinii.

Prawa własności intelektualnej

  1. Zdjęcia, opisy a także inne informacje w możliwie najdokładniejszym zakresie
    odzwierciedlają produkty oferowane przez nas w Sklepie. Zobowiązujemy się
    dokładać wszelkich starań, aby prezentowane informacje dotyczące produktów
    były aktualne, kompletne i zgodne ze stanem faktycznym.
  2. Wszelkie prawa do Sklepu oraz oferowanych produktów, w szczególności prawa
    własności intelektualnej do nazwy, znaków produktowych, domeny, formy,
    grafiki, artykułów, zdjęć, należą do nas bądź naszych partnerów handlowych. Ich
    kopiowanie, rozpowszechnianie może naruszać nasze prawa lub prawa naszych
    partnerów handlowych.

Przesłane informacje

  1. Zakazane jest dostarczanie, przesyłanie, przekazywanie przez użytkowników
    Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Jeżeli dowiedziałeś się o
    jakimkolwiek bezprawnym działaniu innego użytkownika powinieneś nas
    niezwłocznie o tym poinformować wysyłając e-maila na adres podany na wstępie
    Regulaminu.
  2. Mamy prawo do moderowania lub usuwania całości lub części wypowiedzi oraz
    innych treści umieszczonych w Sklepie, które naruszają postanowienia
    niniejszego Regulaminu, obowiązujących przepisów prawa lub dobre obyczaje
    bądź mogą godzić w nasze dobre imię bądź narażać nas na jakąkolwiek
    odpowiedzialność.

Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu

  1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
    teleinformatycznym Sklepu są następujące:
    a. Dostęp do urządzenia połączonego z siecią Internet;
    b. Przeglądarka internetowa;
    c. Adres e-mail.

Odstąpienie od umowy

  1. Jeśli jesteś konsumentem, przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy
    sprzedaży każdego zakupionego u nas produktu, w ciągu 14 dni, bez podawania
    przyczyny. Termin na odstąpienie biegnie od dnia, w którym Ty (lub wskazana
    przez Ciebie osoba niebędąca przewoźnikiem np. domownik) wszedłeś w
    posiadanie produktu. Dla zachowania terminu wystarczy, że nadasz
    powiadomienie przed jego upływem.
  2. Odstąpienie powinno zostać dokonane w drodze jednoznacznego oświadczenia
    woli (np. przy pomocy listu wysłanego pocztą lub e-maila). Możesz użyć w tym
    celu wzoru formularza odstąpienia od umowy, znajdującego się tutaj.
  3. Jeżeli odstąpisz od umowy sprzedaży produktu, niezwłocznie, jednak nie później
    niż w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania Twojego powiadomienia, zwrócimy
    Ci wszystkie otrzymane płatności, włącznie z kosztami dostawy (ale za wyjątkiem
    kosztów dodatkowych, które ewentualnie wynikną w związku z wyborem przez
    Ciebie innego sposobu dostawy niż najtańszy zwykły oferowany przez nas
    sposób dostawy). Zwrot płatności nastąpi automatycznie na konto użyte przez
    Ciebie do dokonania zapłaty za zakupiony produkt, chyba że wspólnie ustalimy
    inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
  4. Jeśli Sklep nie zaproponował, że sam odbierze towar od Ciebie na skutek
    otrzymanego oświadczenia o odstąpieniu, możemy wstrzymać się z dokonaniem
    zwrotu płatności do chwili otrzymania zwracanego produktu albo do chwili, gdy
    przedstawisz nam dowód, że produkt został do nas wysłany,w zależności od tego,
    które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Pamiętaj, produkt powinieneś odesłać nam na swój koszt niezwłocznie przez
    wybranego przez Ciebie operatora lub przewoźnika zgodnie z ich cennikami,
    jednak nie później niż czternaście dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o
    odstąpieniu od umowy. Tak jak w przypadku samego odstąpienia, termin uważa
    się za zachowany, jeśli produkt zostanie wysłany przed upływem czternastu dni.
  6. Pamiętaj także o tym, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości produktu,
    wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
    stwierdzenia charakteru, cech czy funkcjonowania tego produktu.
  7. W niektórych przypadkach nie będzie przysługiwać Ci prawo odstąpienia od
    zawartej umowy. Są to w szczególności następujące sytuacje:
    a. w której przedmiotem umowy jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
    opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
    względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
    opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    b. w której przedmiotem umowy są produkty, które po dostarczeniu, ze
    względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
    rzeczami,
    c. w której przedmiotem umowy są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
    programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
    jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Procedura reklamacji

  1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem konsumenta, za niezgodność
    produktu z umową.
  2. W razie niezgodności produktu z umową konsument może żądać:
    a. naprawy produktu lub
    b. wymiany produktu.
  3. Jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez
    konsumenta jest niemożliwy albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
    Sprzedawcy, Sprzedawca może:
    a. wymienić produkt, gdy konsument żądał naprawy, lub
    b. naprawić produkt, gdy konsument żądał wymiany.
  4. Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów
    dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z
    umową, a konsument może zgłosić żądanie obniżenia cena albo zwrotu ceny.
  5. W razie stwierdzenia niezgodności produktu z umową, konsument może żądać
    obniżenia cena albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
    a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową;
    b. Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową;
    c. brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca
    próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
    d. brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
    obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez
    uprzedniego skorzystania ze środków ochrony dot. wymiany lub
    naprawienia produktu;
    e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
    doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub
    bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  6. Sprzedawca odpowiada za niezgodność produktu z umową, która istniała w
    chwili dostarczenia produktu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili
    dostarczenia produktu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
  7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność produktu z umową, jeśli konsument,
    najpóźniej w chwili zawarcia umowy dostał wyraźną informację o tym, że
    nabywany produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem,
    zabrudzeniem, etc.) zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
  8. Jeżeli usługa prowadzenia konta są niezgodne z umową, konsument może żądać
    doprowadzenia do ich zgodności z umową.
  9. W reklamacji należy zawrzeć w szczególności opis ujawnionej niezgodności,
    okoliczności oraz datę jej wystąpienia. Jeżeli podane w reklamacji dane lub
    informacje będą wymagały uzupełnienia, przed jej rozpatrzeniem, zwrócimy się
    do Ciebie z prośbą o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Reklamację
    konsumenta z tytułu niezgodności produktu lub usługi prowadzenia konta z
    umową rozpatrzymy jak najszybciej, obiecujemy, że nie zajmie nam to dłużej niż
    14 dni.
  10. W przypadku reklamacji, która nie dotyczy realizacji praw związanych z
    niezgodnością produktu z umową należy zawrzeć opisać podstawę reklamacji
    oraz okoliczności zdarzenia i jego datę. W tym przypadku rozpatrzymy
    reklamację konsumenta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej
    otrzymania.
  11. Reklamację możesz przekazać nam pisemnie, e-mailem lub telefonicznie na
    adresy i numery wskazane na początku Regulaminu.
  12. Odpowiedź na reklamację otrzymasz na adres e-mail przypisany do Twojego
    konta w Sklepie lub poprzez podany przez Ciebie e-mail, a jeżeli te dane nie będą
    nam znane - pisemnie na podany adres kontaktowy.
  13. Produkty sprzedawane w naszym Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną
    przez ich producenta bądź dystrybutora. Sami nie udzielamy żadnej gwarancji na
    jakiekolwiek sprzedawane za pośrednictwem Sklepu produkty.
  14. W przypadku produktów, na które producent lub dystrybutor udzielił gwarancji,
    możesz reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień
    wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku będziesz reklamował
    produkt bezpośrednio u gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a my
    będziemy tylko pośrednikiem przekazującym reklamację.

Zmiana regulaminu

  1. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z
    dniem wskazanym przez nas, jednak nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia
    udostępnienia jednolitego tekstu Regulaminu w Sklepie. Wszystkie zamówienia
    przyjęte przez nas do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu
    są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania
    przez Ciebie zamówienia. Nowy Regulamin będzie publikowany na stronie
    internetowej Sklepu.
  2. W zakresie usługi prowadzenia Twojego konta w Sklepie, zmiana Regulaminu
    może nastąpić w przypadku:
    a. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub wydania
    orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony
    organ władzy publicznej, mającego wpływ na treść regulaminu i
    skutkującego koniecznością jego zmiany,
    b. rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Sklepu,
    c. zapobiegania naruszeniom regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom;
    d. usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących
    treści regulaminu, a także zmian naszych danych firmowych.


    O zmianie regulaminu zostaniesz poinformowany niezwłocznie na adres email
    podany w czasie rejestracji konta, nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed
    wejściem w życie zmienionego regulaminu. Jeżeli nie akceptujesz nowej treści
    Regulaminu możesz wypowiedzieć łączącą Cię z nami umowę o prowadzenie
    konta w Sklepie usługi poprzez samodzielne usunięcie konta w Sklepie lub
    wysłanie stosownego żądania do nas w szczególności za pośrednictwem poczty
    elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 rozdziału “O nas”. Zmiana
    postanowień Regulaminu nie ma wpływu na warunki umów lub zakładania kont
    zawartych przed dniem ich wejścia w życie.

Prawo właściwe i polubowne rozwiązywanie sporów.

  1. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie, Zasady
    korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń możesz sprawdzić pod
    adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenc
    kich.php.
  2.  Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt
    kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres
    pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest
    między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących
    pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  3. Przykładowo, przysługują Ci następujące możliwości skorzystania z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a. wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu
    konsumenckiego (więcej informacji na
    stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
    b. wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego
    inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspekcji
    handlowej);
    c. pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
    społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
    (m.in. Federacja Konsumentów, Sproduktzyszenie Konsumentów
    Polskich).
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma
    internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
    przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi
    interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej
    obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
    rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
    internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej
    informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu
    chrony Konkurencji i
    Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.ph
    p).